reklama

Únava hry

„Viečka mi opäť tak nepríjemne oťaželi… „

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

To je veta, ktorú ľudia vyslovia väčšinou vtedy, keď pocítia, povedala by som, prvoplánovú únavu. Jej prejavy sa zhodujú s prvými príznakmi choroby SAO - Som Asi Opitý. Minimálne zachovanie rovnováhy, unavené oči a spomalené reakcie, malátnosť, pocit zimy, smädu, bolesť hlavy, kĺbov a človeka celého.
Horšia únava je tzv podkožná. To je taká, čo sa zabudne prihlásiť, že je, ale pritom úraduje na plný úväzok… ako včera. Padala som vnútornou únavou a nevedela som to zastaviť. Bola som v práci a únava zhodila tú horúcu čokoládu na sudy od piva, únava rozbila tri taniere, únava sa smiala na hlúpych vtipoch, únava spôsobila nervózne ničnerobenie pri halde špinavých šálok v drese.
Vždy, keď sa dostávam do takého stavu, znervózniem a som donútená rýchlo si nájsť zábavku, hru, ktorá ma odpúta od unavenej a únavnej reality. A to som ešte nevedela, že budem mať spoluhráča.
Prvé kolo začalo a pocit doterajšej slabosti sa minul s príchodom krásneho bieleho úsmevu a párom hnedých žiarivých očí. Zobudilo ma to. On. Hra s ním. Nevtieravo, nenápadne, krehký klin novej inšpirácie jemne vytesnil klin slizkej únav, zapálil ohňostroj a zrýchlil moje pohyby do takej miery, že som ani ja za sebou nestíhala. Radosť, nepokojný pokoj, hviezdy pri slnku, teplo v kocke ľadu. A súkromný žúr sa začal.
Odviedol ma preč, preč od povinností, špinavých pohárov, zapáchajúcich popolníkov, hluku, zhonu, počítania tringeltov, zametania rajónu a všetkých tých čašnícko - brigádnických povinností. Krátka prechádzka, boj s vetrom, útek do tepla a ďalšieho hluku, sveta stroboskopov, svetiel, veľkých chlapcov na bráne, plných stolov, prázdnych ľudí. Rytmus búšenia srdca predbiehal rytmus najrýchlejšieho disko. A odrazu všetko zmizlo, všetko stíchlo, žiarivé farby sa stlmili, ostré obrazy sa rozmazávali, len jeden zostal ostrý, len jediný zvuk čistý a výrazný. Jediná vôňa preťala všetky zápachy detského undergroundu. Čie to všetko bolo? Môjho hráča, protivníka, či spolubojovníka?
Nahrali sme vlastnú hudbu, nahrali sme seba navzájom ,nahrali sme výčitkám, aby nás ráno mohli trýzniť… „nechcem, aby bolo zajtra, lebo tu nebudeš“ nekonečná hra všetkých „budeš - nebudeš, budem - nebudem, budeme - nebudeš, nebudeme - budeš, budem - nebudeme, nebudem - budeme, nebudem - nebudeš“ A my sa radi hráme, sme predsa deti, tak hra pokračovala „ešte nechoď, ja nechcem“, „a myslíš, že ja hej???“
Skoro všetci sa radi hrajú, no medzi kolami a hrami musí prísť prestávka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeden z veľkých chlapcov na bráne zasvietil svetlo a zhasol ho na chvíľku v nás. Hra sa skončila! Domov!
To by sme boli ale slabí hráči, keby sme sa vzdali po predošlých dvoch kolách. Tá istá cesta, ako kedysi dávno, vietor a on je tak ďaleko, až vedľa mňa, nie so mnou... chytá ma za ruku, hej, už je bližšie, celkom blízko, v mojej dlani. Zastávka, autobus a zas to hnusné vytriezvenie, vynorenie z močiara. Prvý nádych tak bolí ako novorodenca a my ani nemôžeme vrieskať. Tak v sebe asi aj hej. Hej, vnútorne kričíme, vrieskame, ryčíme a bojujeme s východom slnka. Na boj s ťažkými viečkami sme opäť zabudli, veď boli sme živé, veselé a bezstarostné deti!
Hra pokračuje: „Tak, idem, na tie schody ma už nedostaneš!" A chválabohu opäť klamal a klamal až do rána. Ďalší veľkí chlapci na bráne, opäť mnoho ľudí a opäť nikto iba tá jediná tvár, ruky, dych, vôňa, atmosféra, svetlo, neónové lampy a zmiešané podivuhodné energie, akú majú len internáty. Sme deti a radi sa hráme. A tak sme sa hrali na uja zubára a pozreli sa veci na zúbok pekne zblízka... Zuby boli zdravé ako my, zdravé ako hra.
Aj v to ráno sme museli vyrásť a dospelí, tí sa nehrajú, je deň a my musíme spať, lebo prišla únava... zas sa zobudiť a bojovať so skutočnými autobusmi, chodníkmi, ľuďmi, knihami, telefónmi, hlukom bieleho dňa a kvapkami dažďa a všetkými „prečo, načo, s kým, kedy, kde, ako"... tými nakoniec schodmi šiel, aj dole...

Magdaléna Ivanová

Magdaléna Ivanová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek, žena, študentka, dcéra, sestra, neter, kamarátka, ex, hyperaktivita obalená v koži.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu